بیش از ۲ هزار تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی گیلان گرفته شد
جارستان: مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ۲ هزار و ۴۲۹ تماس با صدای مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی استان انجام گرفت. دکتر حسین نحوی نژاد عصر روز چهارشنبه اظهار داشت: این تعداد تماس از ابتدای اسفند ۹۸ با آغاز شیوع ویروس کرونا در گیلان تا هیجدهم ماه جاری با خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی استان گرفته شد. وی خاطرنشان
جارستان: مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ۲ هزار و ۴۲۹ تماس با صدای مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی استان انجام گرفت.
دکتر حسین نحوی نژاد عصر روز چهارشنبه اظهار داشت: این تعداد تماس از ابتدای اسفند ۹۸ با آغاز شیوع ویروس کرونا در گیلان تا هیجدهم ماه جاری با خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی استان گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: اضطراب ناشی از افکار مربوط به درگیری ویروس کرونا ، اختلافات زناشویی در دوره قرنطینه خانگی بر اثر عواملی چون بیکاری، مسایل اقتصادی، عدم ارتباطات اجتماعی، عدم رعایت نکات بهداشتی طرفین ، اختلاف نظرهای تربیتی درباره فرزندان و مشکلات والد فرزندی و غیره و ابراز علایم وسواسی و ترس از دچار شدن به بیماری ، دردهای روان تنی و خود بیمارانگاری شایع ترین علل تماس گیرندگان درباره بیماری کرونا با صدای مشاوره بهزیستی گیلان است.
نحوی نژاد تصریح کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و ضرورت ارایه خدمات روانشناختی به عموم مردم در تمام ایام هفته ، صدای مشاوره ۱۴۸۰ با افزایش نیروی انسانی و ساعت کاری خود، با ۱۲ کارشناس خبره روانشناسی در مقطع ارشد و دکتری از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب به صورت شیفتی به سوالات مردم پاسخ می دهند.
مدیرکل بهزیستی گیلان بیان داشت : همکاران صدای مشاور ۱۴۸۰ با همدلی و از طریق آموزش های تخصصی ، راهکارهای مقابله با استرس ، خود مراقبتی و افزایش تاب آوری و گذراندن مرحله سوگ و غیره را برای مراجعان ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: هدف در کمک های اولیه روانشناختی در بحران ، ایجاد یک تماس و ارتباط انسانی بدون زحمت و کاملا مشفقانه است بطوری که احساس امنیت و آرامش روانی بوجود آورد تا آسیب دیدگان و تماس گیرندگان برای بیان و جهت دهی هیجانات آماده شوند و سریعتر رفع نگرانی و اتصال به شبکه حمایتی مربوطه ” خانواده ” انجام پذیرد.
وی یادآور شد: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی کشور اقدام به تشکیل و راه اندازی سامانه ارزیابی روان شناختی و غربالگری اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا به آدرس corona.behzisti.ir کرده و خط ۱۴۸۰ کنار سایر خدمات مجازی سازمان بهزیستی اطلاع رسانی به تماس گیرندگان برای ورود به سامانه ، ثبت اطلاعات و ارزیابی را به عهده دارد تا در صورت نیاز برای مداخلات درمانی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده شوند./ ایرنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰